زمان مطالعه: 5 دقیقه

خلاقانه ترین روش های سرمایه گذاری با پول کم ؟

سرمایه گذاری با پول کم در نظر بسیاری از افراد کاری غیرممکن و محال است. بسیاری از افراد این تصور به اشتباه وجود دارد که سرمایه گذاری با پول کم در ایران امکان‌پذیر نیست. آنها به اشتباه تصور می‌کنند که الزاما باید مبالغ کلانی برای کسب بازدهی‌های قابل توجه در دسترس داشتـه باشند. اما واقعیت این است که در عصر حاضر که بازارها و ابزارهای مالی جدید در حال گسترش است، این امکان وجود دارد که حتی با چند صد هزار تومان نیز سرمایه‌گذاری را شروع کرد و متناسب با آن بازدهی خوبی کسب کرد.

در این مقاله از کاریزما با همراه باشید تا راهکارهای سرمایه گذاری با پول کم در بورس و سایر ابزارهای مالی را به شما آموزش دهیم.

چرا باید سرمایه گذاری را از امروز شروع کنیم؟

قبل از هر چیز باید به چند نکته مهم اشاره کرد. اول اینکه سرمایه‌گذاری فرآیندی زمان‌بر است و انتظار کسب سود کلان در بازه‌ای کوتاه اشتباه است. ارزش سرمایه‌گذاری با گذشت زمان مشخص می‌شود. بنابراین سعی کنید هم واقع‌بین و هم صبور باشید.

مهم نیست سرمایه شما چه مقدار است، اینکه قصد دارید این مبلغ را صرف سرمایه گذاری کنید اهمیت دارد و اینکه بدانید هیچ روش خیالی یا معجزه‌آسایی برای تبدیل سرمایه کم شما به یک پول هنگفت وجود ندارد. اما می‌توان با رعایت چند اصول اساسی و همچنین گرفت‌ن مشاوره از کارشناسان این راه را کوتاه‌تر کرد. در ادامه خواهیم گفت که در هنگام ترید با سرمایه کم چه نکاتی را باید مد نظر داشت تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در سالهای اخیر، نرخ تورم و قیمت اجناس روز به روز در حال افزایش و قدرت خرید افراد نیز مدام در حال کاهش بود‌ه است. شاید 10 سال پیش (سال 1391) یک شخص می‌توانست با 10 میلیون تومان یک پراید بخرد، اما در حال حاضر خرید خودرو با این مبلغ امکان‌پذیر نیست. اگر سابقه قیمتی تمامی کالاها و اجناس را بررسی کنید، مشابه این اتفاق را خواهید یافت.

سوال این است که در حال حاضر باتوجه به نرخ تورم و شرایط حاکم بر کشور با همان 10 میلیون تومان چگونه باید سرمایه‌گذاری کرد تا بتوانیم ارزش آن را حفظ کنیم و یا حتی از آن بازدهی کسب کنیم؟

چگونه با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

بهترین روش افزایش ارزش و مقدار پول، سرمایه گذاری است اما قبل از هرچیز باید به این نکته توجه نمود که فرقی نمی‌کند شما با سرمایه 10 میلیون تومان شروع کرده‌اید. اصل مهم در سرمایه‌گذاری، حفظ ارزش آن و در وهله دوم کسب بازدهی از آن است. شاید در سال آینده نتوانید با 10 میلیونی که امروز سرمایه گذاری می‌کنید خودرو بخرید اما قطعا میتوانید اطمینان حاصل کنید که از ارزش 10 میلیون تومان شما کاستـه نشد‌ه و همان کالایی را می‌توانید بخرید که در زمان حال قادر به خرید آن هستید.

به بیانی ساده‌تر، تنها کافی‌ست که شما سرمایه خود را به اندازه رشد کلی قیمت کالاها (تورم) یا بیشتر از آن رشد دهید. هرچند در شرایط تورمی قیمت‌ها به طور یکسان رشد نمی‌کنند و به هم خورد‌ن نسبت افزایش قیمت‌ها است که مشکل‌ساز می‌شود، اما شما می‌توانید با مدیریت صحیح سرمایه خود، این مشکل را نیز حل کنید.

به عنوان مثال، ایجاد سبد سرمایه‌گذاری یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از بازدهی بازارهای مختلف کسب سود کنید. بنابراین بهتر است با هر میزان سرمایه‌ای که دارید وقت را تلف نکنید و سرمایه‌گذاری را از امروز شروع کنید. در ادامه، به معیارهای انتخاب روش سرمایه‌گذاری اشاره خواهیم کرد و چند روش برای سرمایه‌گذاری با 10 میلیون تومان و معایب و مزایای هرکدام آشنا خواهید شد.

آذر 17, 1402

علی نیک ورز

مقاله نویس تیم محصول من

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

زمان مطالعه 5 دقیقه

علی نیک ورز

زمان مطالعه 5 دقیقه

علی نیک ورز

زمان مطالعه 5 دقیقه

علی نیک ورز

زمان مطالعه 5 دقیقه

علی نیک ورز

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
حساب کاربری من